fredag 27. november 2009

Et siste farvel til Phi Phi… KL neste!

(skrevet på bussen tors 26/11)

Siste tida på Ko Lanta var vi heldige og fikk litt mer fint vær. Yr.no er heldigvis ikke alltid til å stole på! Vi hadde vel egentlig ikke planlagt å være på Ko Lanta helt til tirsdag, men siden det var billig der og været var bra, var det like greit. De to siste dagene ble stranddager, men dere må ikke tro at vi ligger på latsiden hele dagen. Vi hadde nemlig en god treningsøkt på stranda, og hver dag driver vi også og trener på poiing. Om kvelden er vi på dansegulvet eller har fireshow.
(favorittdrikken vår...)

Nest siste kvelden på Lanta var vi også på Rann Restaurant med de svenske jentene, men nå hadde vi med våre egne poier, så vi fikk poia mye. Sjefen for restauranten var veldig fornøyd og ga oss gratis øl og 20% discount på maten. Kjekt! Vi ble også bedt med videre til Opium Bar der vi også fikk poia litt utenfor.

Vi bestemte oss for å dra tilbake til Phi Phi på tirsdag siden været var dårlig på Lipe, og det angrer vi absolutt ikke på! Nå var vi begge friske og raske, og visste hva vi kom tilbake til. Etter at vi kom av båten tenkte vi fort på å ta en tur på View Point og se på solnedgangen. Kenneth hadde ikke vært der før, så Ingeborg tenkte det var verdt å få med seg. Etter 186 meter oppover med nesten bare trapper kom vi svette og varme opp til toppen. Her fikk vi skikkelig oversikt over øya og fikk se sola gå ned over åsen på andre siden.

På kvelden bar det til Carlito’s som vanlig, og vi traff igjen den gamle gjengen. De synes det var gøy at vi kom tilbake og vi satt og prata på en strandbar helt til sola stod opp neste morgen.

I går hadde vi flere avtaler utover dagen. Vi møtte Book og ei annen norsk jente på stranda, og lærte et par nye triks, deriblant forskjellige blomstermønstre som vi kunne prøve senere samme kveld. Vi kjøpte litt nytt utstyr av Book, og gikk senere og spiste på Pirates House, etter Kenneths ønske (han liker ALT som har med pirater å gjøre. Kanskje ikke de utenfor Somalia men…). Etter en kald dusj stakk vi bort på Slinky Bar for å si hade til Lucky og Caroline.
(Ingeborgs blomst)

(Kenneths figur)

(Books blomst med ring rundt)

På Carlito’s fikk vi vårt eget nummer på fireshowet og flere kom bort etterpå og sa de var imponerte. Det var rart å være der for siste gang (igjen), og ikke vite hvor lenge det blir til neste gang. Vi har blitt veldig glad i dette stedet! Vi prøvde på noen blomster/andre figurer-bilder før vi måtte si farvel til Frida, Book, Tove, Johnny og resten av gjengen. Det var klart for å pakke sekken og dra videre til Kuala Lumpur neste dag, noe vi både gleda og grua oss til. Turen tar nemlig 20 timer (2 timer båt og resten buss). I skrivende stund er vi nå halvveis på turen. Vi kryssa grensa til Malaysia for en time siden, men har fortsatt mange timer igjen til hovedstaden. Klokka blir vel fort 05 før vi kommer fram.

Ellen og Lars Jørgen sa...

Så bra at dere har blitt friske. Poiinga ser kult ut, selv om Ellen syntes det så litt risikabelt ut.
Pass på håret... ;)
Her går alt ved det vante, stress og ingen som kommer når vi ringer. Regner gjør det så godt som hver dag.. :(
Kos dere videre, vi følger med!

Hilde sa...

Godt å høre at dere fikk flere fine dager på Ko Lanta og så på Phi Phi. Jammen er dere blitt flinke til å poie! Morsomt at dere kan ha oppvisninger. Hos oss på Sem står det bra til. Jeg har vært på seminar 3 dager og skal hjem idag. Det blir godt. Sola skinner og det er mildt. Håper dere snart er vel framme i Kualalumpur! Ha det godt begge to! Tace care!

Lars Jørgen sa...

I dag har vi fått kort fra deg Kenneth - hvor langt har du kommet i boka da? Torfinn hadde det supert i Egypt, og reiser gjerne tilbake igjen... Skal si fra til Irene og Marith at du savner baguettene herfra. Sier ikke god jul enda, vi kommer til å sende mange flere hilsner før det.
Skal hilse fra Nina, som har begynt å bli ekspert i posten, og nesten ikke gruer seg til å åpne i morgen lørdag ;)

Kenneth sa...

Så kortet kom såpass fort ja, det er fint. Sendte det 17 nov, fra Phi Phi. Så regnet kanskje med minst 14 dager. Hehe, ja Ellen, det går litt utover håret noen ganger, men det går fint, bare dusjer også er alt fint igjen ;-)

Hilde hvordan ble rypemiddagen? Har vært ganske spent på det! Håper det ble bra.

LJ jeg har kommet ca 250 sider, akkurat lest mye om Mal'akh. For en syk fyr. Også har Langdon akkurat kommet seg på Tbanen vekk fra Freedom Plaza. Vil ikke lese for mye, er spennende!!
Men artig de idéene om George Washington og oppbyggingen av Amerika.

Hehe, hils Nina=) Godt å høre! Nå sitter jeg å ser på litt fotball, flyet til Filippinene går om 6-7 timer! Spennende!

Lykke til med julen!

ivar sa...

Mamma har vært en uke på tenerife, kommer hjem i morgen, så det har vært stille her hjemme bare Agnethe og meg.
Når dere har kommet dere til Fil
lippinene hadde det vært hyggelig og tatt en prat på skype.

Ha en fortsatt fin tur og hils Ingeborg

Kristian sa...

oi, jøss, dere avangserer på poiinga nå gitt. ikke dårlig! konge det der. Håper dere har hilsa alle kjente der nede fra meg og.. :) verdt å ta en tur til view point eller kenneth? :) kult der.. lykke til videre nedover..

Lille søster sa...

Hei hei dere to :) så koselig å se at dere har det så bra der nede <3 Her er det 8 grader og regn.. det er rart at dere ikke er her, men jeg vet at dere koser dere veldig så da går det mye bedre:) er supert at dere har laget denne bloggen :) gleder meg til og se mer av hvordan dere har det :) Dette har dere fortjent <3 husk at jeg er veldig glad i deg store bror, pass godt på hverandre :) stor klem fra lille søster <3